fredag den 16. september 2011

Kommer der mon børnefjernsyn i morgen?

Hvorfor er det lige, at det der valg skal have lov at tromle ind over hele sendefladen to dage i træk? Det er i hvert fald svært at forklare en 3-årig, der bare savner sin morgenafslapning til Benjamin Bjørn. Og så kan de voksne i husstanden altså også godt undre sig over, at en kanal (DR2) skal stå helt tom imens.

Egentlig har jeg også lyst til at skrive noget om det underlige i et system, der gør det muligt at have et historisk dårligt valg og alligevel blive den, der skal bestemme. Også selvom det er gået en del tilbage for ens kampmakker.

Jeg kunne også skrive noget om, at det er godt gået, at man kan storme frem på baggrund af et sødt ansigt. Det er faktisk ret godt skrevet på Facebook, hvor jeg har set, at "det er som at samle den smukke blaffer op, hvorefter alle tosserne vælter op af grøften".

Men det vil jeg lade være med og bare nøjes med at skrive det, jeg egentlig kom herind for. Og det er, at nu hvor Nicolai Wammen (ih, hvor har jeg lyst til at udskifte det sidste n med et l, men jeg styrer mig og opfører mig pænt) skal ind og hærge på Christiansborg, så er jeg meget, meget spændt på, hvordan vi mon fremover skal stave til Danmark.

Nåm'n jeg må løbe. Skal i banken og spørge, om de vil låne os de ekstra penge det nu vil koste at være medlem af familien Danmark.

Ingen kommentarer: