fredag den 22. juni 2012

Kære SuperBest

(Og sikkert også alle de andre.)

Jeg køber altså ikke flere af jeres peberfrugter, bare fordi de ligger i et kunstigt lys og ser ud som om, de er lavet af meget farvestrålende og skinnende plastik. Faktisk får jeg helt lyst til at lade være med at købe dem, når I nu så åbenlyst forsøger at lokke mig. Men jeg skal bruge dem, så jeg køber et par stykker.

Og kan vi ikke godt blive enige om lidt konsekvens i forhold til, om man angiver kilopris eller stykpris. Når jeg ser begge dele inden for samme varegruppe, f.eks. rugbrød, så bliver jeg nemlig overbevist om, at I forsøger at vildlede mig. Og så får jeg lyst til at lade være med at købe noget. Men jeg skal jo bruge det, så jeg forsøger stædigt at regne ud, hvor jeg bliver mindst snydt.

Det kan også godt være det kommer bag på jer, men så vil jeg gerne fortælle jer en hemmelighed: Mødre taler sammen og give hinanden tips. Der er derfor ingen grund til, at I gemmer den billige babymælk i køleren i stedet for at stille den sammen med de dyre mærker henne ved resten af babymaden. Den skal ikke opbevares på køl før åbning. Og vi finder den jo alligevel.

Jeg skal jo købe mad. Og jeg er jo kommet ind i jeres supermarked. I skal nok få en del af mine penge. Vil I så ikke godt sørge for, at jeg ikke behøver at købe mad med en bismag af, at jeg er blevet snydt?

Ingen kommentarer: