fredag den 30. august 2013

Fly Away

Kæresten er taget på forlænget weekend. Fem venner fejrer femogtyve års jubilæum i Berlin med fadøl og fri fra familien.

Imens har jeg fornøjelsen af det fuldtidsarbejde, der følger med, når mor er alene hjemme med Store- og LilleLille. Der er gået to dage, hvor den første dag, måske ikke tæller helt, for der var de trods alt i deres sædvanlige dagsopbevaring. Men i dag og i morgen og i overmorgen er non-stop arbejde, for selvfølgelig soves der pludselig ikke igennem, når far ikke er hjemme, og vi skal da også tidligere op end sædvanligt og få noget ud af dagen.

Fik jeg nævnt, at jeg ikke har været ude at rejse i 4½ år? Noget med huskøb og arbejdsløshed, der ikke harmonerer helt godt med flybilletter. Siden StoreLille kom til for fem år siden, har jeg haft børnefri overnatninger tre gange - en nat pr. gang - sammen med Kæresten pga. fest, kroophold og maleprojekt hjemme. Kæresten har været på flere weekendture (i Danmark, dog), og han ville her indskyde, at det ikke er fordi, han ikke har opfordret mig til at tage af sted. Og det har han sådan set ret i. Jeg har bare ikke vidst, hvor jeg skulle tage hen, med hvem og for hvilke penge.

Jeg har fået nogle rejse-sms'er, og her er det så, at den grimme misundelse borer sig gennem min krop. Jeg kan faktisk mærke helt fysisk i maven, at jeg synes, det er helt vildt snyd, at han nu går rundt i Berlin og kigger på skøn by, drikker dejlige øl, spiser herlig mad og i det hele taget bare slapper af med gode venner væk fra hverdagens alt for mange bekymringer. Er jeg en dårlig kæreste, der ikke under ham det? Måske. Eller, jeg under ham det jo helt fint (næsten), men jeg bliver bare så edderspændt misundelig og træt langt ind i knoglerne, når jeg skal tage dagens konflikt nummer 27 med StoreLille og for 117. gang forhindre LilleLille i at gøre skade på sig selv eller omgivelserne.

Lenny Kravitz er et glimrende soundtrack til, hvordan jeg har det.


Ingen kommentarer: