onsdag den 27. november 2013

Panik før juletid

I spisestuen står et stort, gammelt skab, som Kærestens tipoldefar har lavet. Skabet er så højt, at jeg kun lige med nød og næppe kan nå op i de øverste rum. Hvilket gør det til et genialt sted at gemme ting, som Lillerne ikke lige skal have fingrene i. Derfor var det også der, jeg valgte at gemme pakkerne til årets pakkekalender, hver gang jeg havde køb... eller, altså hver gang nissen var kommet forbi med nogle.

I dag skulle jeg så lige danne mig et overblik, inden det i aften går løs med indpakning. Og så var lågen gået i baglås! Baglås, som i at den ikke kunne åbnes. G.L.U.P! 48 møjsommeligt indkøbte/hjemmelavede gaver låst inde i et gammelt skab. Panik. Skulle jeg virkelig bruge dagen i morgen på at finde 48 nye? Fredag og lørdag kan jeg ikke, for Kæresten skal på mandeweekend, og jeg kan jo ikke tage ungerne med på slæb. Shit, hvad gør jeg?

Kalder på Kæresten og bander over det gamle skab. Han forsøger med nøglen. Og forsøger igen. Og igen. Og endelig. H.U.R.R.A. Skabet gik op. Pakkerne er nu gemt i baggangen i stedet, og julen er reddet.

2 kommentarer:

Ninapb sagde ...

Det var nissen! ;-)

GiSP sagde ...

Åh, selvfølgelig da! Var der ikke en nisse i Jul i Gammelby, der kunne fløjte låse i og op? Han er garanteret smuttet med os hjem fra Den Gamle By i søndags.