torsdag den 9. september 2010

Antibefaling

I går blev jeg færdig med at læse Over mit lig af Mikkel Birkegaard.

Intet sted i bogen blev jeg så grebet, at jeg lige måtte læse en side mere. Men jeg læste den færdig, for det gør jeg altid (eller okay, for det meste), når jeg er gået i gang med en bog. Og så ved jeg alligevel ikke helt, om man kan sige, at jeg læste den færdig, for på de sidste 15 sider kunne jeg ikke holde ud at læse. Her lader hovedpersonen sig nemlig torturere og til sidst slå ihjel. Jeg var nødt til lige at kaste et blik på hver side for at se, om der kom en mening med galskaben, men det fortsatte bare med femten siders mishandling. Det var m.o.d.b.y.d.e.l.i.g.t! Og så sluttede den. Og så følte jeg mig noget så snydt.

Har du lyst til at læse den? Det kan ikke anbefales.

Ingen kommentarer: