onsdag den 1. september 2010

Morgenhygge

I morges skulle jeg mødes med en veninde til morgenmad og latte(r), så efter aflevering af Den toårige i vuggestuen, bevægede jeg mig ind i byen, parkerede bilen i mit gamle kvarter og tilbagelagde det sidste lille stykke på gåben.

Undervejs passerede jeg et af de mange telte, der er skudt op i byen i denne (fest)uge. Det var et mindre et af slagsen, og da det var morgen ... eller okay, måske tidlig formiddag ... var der endnu ikke åbnet for festivitassen. I stedet indeholdt teltet et helt andet, og nok ikke tiltænkt, scenarie. To landevejsriddere havde indtaget det med barnevogn og hund. Den ene lå stadig på "gulvet" og sov, godt gemt i sin sovepose, hunden lå ved siden af og hyggede sig, og den anden ridder sad ved et af bordene og læste i en bog.

Jeg blev lidt ramt af blufærdighed ved at gå der og glo ind på deres private morgenhygge, men det var altså lige netop, hvad det lignede. Morgenhygge, som den kunne udspille sig hvor som helst i en helt almindelig lejlighed.

Og sådan fik jeg lige en lille uventet og tankevækkende oplevelse på vej til min egen morgenhygge.

Ingen kommentarer: