fredag den 21. september 2012

Det' mig der står herud' og banker på

Sidder og kigger efter gamle kollegaer og bekendte på LinkedIn. Der var hende, jeg arbejdede sammen med for 19 år siden, og HOV, hun arbejder jo der, hvor jeg gerne vil. Hvad laver hun der? Hmm, den titel virker bekendt. Hov igen, hun er jo næsten lige startet ... for pokker, hun har jo fået MIT job! Hvad er oddsene lige for det?

Jeg kan se, at hun er kommet direkte fra et andet job over i det her, og det får mig til at tænke på, hvor mange af de ledige stillinger, der mon bliver besat på den måde. Altså af folk, der allerede har et arbejde. Så får de et nyt og siger op, og så bliver deres arbejde ledigt, og det bliver så besat af en anden, der allerede har et arbejde, som siges op, og som så skal besættes af....

Den anden dag fik jeg et afslag, hvor der stod, at de havde modtaget 681 ansøgninger. Så nej, Simon Emil, det er altså ikke så let at få foden inden for, som du tror.


2 kommentarer:

Tre gode sagde ...

Nej, det er det bestemt ikke! Jeg kender adskillige, som står i det samme som dig - og helt seriøst, hvordan skal man lige "skille sig ud fra mængden" mod 600 andre?!

GiSP sagde ...

Jeg aner det ikke. Og det må være helt surrealistisk at være den, der har fået jobbet. Jeg tror, at indkaldelsen til samtalen må foregå ved en eller anden form for lodtrækning. Man kan jo umuligt læse så mange ansøgninger igennem. Så er det bare ærgerligt, at der ligger meget arbejde og mange håb bag langt de fleste ansøgninger.