onsdag den 24. september 2014

Aftensmad

Jeg nævnte jo lige i forbifarten, at vi skulle have aftensmad fra Aarstiderne. Vi havde snakket om det længe, og da  hende.dk skrev om det, blev jeg lige inspireret til, at nu skulle det være nu.

Det er SÅ smart, at man bare kan hive en kasse mad ind ad døren om mandagen, og så er der 5 dage, hvor man er fri for at spekulere over, hvad man dog skal finde på til aftensmad.Og jeg skal da også lige love for, at vi har fået prøvet noget lækkert mad, vi aldrig ville have fundet på selv. Vi valgte en kasse til 4 personer, og der er så alt for meget mad til os 4, men jeg tænker, at der vil være for lidt i en kasse til 2 personer. Det er lidt dyrt, men når man så ser på, at jeg ikke kommer hen i supermarkedet og bliver fristet til at putte alt muligt ekstra i kurven, går det nok lige op.

Og så skulle man jo tro, at vi kunne råbe hurra og bare fortsætte med succesen, ikke? Men det er jo lidt svært at ignorere, at i to uger med måltidskasser har de to Liller nærmest ikke spist aftensmad. Så nu er kassen afbestilt og jeg har indtaget min sædvanlige plads foran køledisken.

Er der nogen, der kender en måltidskasseudbyder, der laver lidt mere børnevenlige kasser?



2 kommentarer:

Frederikke sagde ...

Øv at ungerne ikke har kunne lide maden, det er jo noget nær det vigtigste. Jeg kender desværre ikke noget til særlige børnevenlige kasser.
I den her uge har vi via årstidernes opskrifter selv sammensat en uges menu og selv om det luge krævede lidt at regne indkøbslisten ud, så fungerer det godt og det har været billigere end at gå en kasse. Så måske er det en mulighed?

GiSP sagde ...

Ja, det er øv.
Jeg tænker, at det er en meget god idé, at bruge opskrifterne som inspiration til en madplan - problemet er bare, at vi simpelthen ikke får sat os ned for at lave den. Der er altid lige noget arbejde, noget husrenovering, nogle børn eller noget afslapning (!), der kommer i vejen. :-)
Kærestens chef får vist en måltidskasse fra et andet sted, som skulle være lidt mere børnevenligt. Det må jeg lige kigge på, for livet er bare for kort til at købe ind hver evig eneste dag!