tirsdag den 8. marts 2011

Foreningen af Forkælede Forældre

Vi vil have fleksibilitet i folkeskolen. Nu har vi endelig fået flekstid på jobbet, og så kan det altså ikke være rigtigt, at vi alligevel skal stå tidligt op for at sende ungerne i skole. Vi vil altså også hellere holde ferie i uge 41 og 43, så det dur ikke, at børnene har ferie i uge 42.

Okay, jeg håber, at der ligger lidt andre overvejelser bag end ovenstående. Men alligevel synes jeg altså, det er en ret forkælet holdning. Skal lærerne så have deres arbejdsdag forlænget, så de er der til at servicere eleverne, der flekser ind og ud? Og hvordan er det lige, matematiklæreren skal holde styr på, at både prinsesse Unika og prins Uniko (her sad jeg længe og forsøgte at finde på navne, men kan simpelt hen ikke finde på noget, der er mærkeligere end det, folk i virkeligheden kalder deres børn - det er vist et blogindlæg for sig) har været igennem side 23 i bogen?

Nå, men jeg er jo stadig så priviligeret, at jeg selv kan bestemme over vuggestuetid og fridage, så det kan jo være jeg ændrer holdning, når vi når til folkeskolealderen.

Ingen kommentarer: