fredag den 4. marts 2011

Kunne I høre braget?

BANG! Det var vist mere eller mindre sådan, det lød, da bunden røg ud af den smule humør, jeg havde mobiliseret i dag. Jeg har nemlig været til samtale hos Anden Aktør, og det er altså meget svært at se noget positivt i det. En ting er, at man i det daglige skal forsøge at bevare en smule optimisme og selvværd, når de eneste mails i indbakken er afslag. Og måske skulle man synes, at det hjælper, når de skriver "vi har modtaget 317 ansøgninger". Altså, så er det jo ikke nødvendigvis mig, der er noget galt med, men på den anden side, er det da en helt uoverskuelig kø at stå i.

Nåm'n altså, så er det jo, at man også bliver indkaldt til de der samtaler, som jeg var til i dag. Og her skal man så sidde og forsvare, hvorfor man ikke har fået arbejde endnu. Fortælle, hvad man har gjort, og hvad man har tænkt sig at gøre, og så lige komme med et passende modsvar til "jamen, hvorfor har du ikke allerede gjort det noget før?". Hallo, blonde mokke, man skal jo ligesom lige få idéen først, og man kan jo altså heller ikke søge 100 jobs om ugen. For slet ikke at nævne, at man jo også er nødt til at gemme nogle idéer, så man har noget at komme med på næste møde.

Så er der jo muligheden for at komme i offentligt løntilskud i seks måneder. Her kan man så bruge 37 timer om ugen, mens man venter på, at jobbet efter de seks måneder gives videre til den næste stakkel, der skal i aktivering. Derudover er jeg vist et meget mærkeligt menneske, der ikke kan se fordelen i at arbejde gratis. Eller, man får jo "løn", men når den på kroner og øre svarer til dagpengene, så falder jeg ikke på halen af begejstring. Heller ikke over, at "man jo får pension og feriepenge". Hurra. For mig at se, er det en form for statsstøttet slavehandel. Og billig arbejdskraft for det offentlige.

Så hellere arbejde gratis i 4 uger, og derfor blev aftalen endnu en gang virksomhedspraktik.

For pokker. Det er efterhånden svært at se en vej ud af det her. Lige bortset fra den store Lotto-gevinst. Så hey, skæbne.... skææææbneee ... hører du efter? Den store skal gerne ramme lige her i morgen, ikke? Der er brug for den. Tak.

Ingen kommentarer: